... CIKKEK ...

Könyvjelző 2010. november

STEPHEN KING: A SETÉT TORONY
A HOSSZÚ HAZAÚT

A hétkötetes regényfolyam, A SETÉT TORONY-saga alapján készült képregénysorozat második kötete újabb csodákkal örvendezteti meg az olvasót. Amíg az első kötet, A harcos születése követi a negyedik regény, a Varázsló és üveg cselekményét, addig A hosszú hazaút cselekménye túllép a regényeken, és eddig sehol sem olvasható történéseket mesél el.

Talán nem árt, ha emlékeztetőül felidézzük, mi is történt a képregény első részében.

Roland Deschain, aki idő előtt megvívja a férfivá avatás harcát, mindenkinél fiatalabban, tizennégy évesen kiérdemli a harcos címet. Emiatt felkerül a Jó Ember, John Farson halállistájára. Választania kell: vagy azonnal felkerekedik és elhagyja Gileádot, vagy nem éri meg a holnapot. Roland két barátjával, a ka-tet két tagjával, Cuthbert Allgooddal és Alain Johnsszal Mejis báróságában keres menedéket. Álnevet vesznek fel, aztán egy Hambry nevű tengerparti városkában kötnek ki, ahol Roland megismerkedik Susan Delgadóval, és beleszeret a lányba. Hamarosan kiderítik, hogy a báróság urai titokban lepaktáltak Farsonnal és Farson gonosz urával, a Bíbor Királlyal. Susant megölik, Rolandnak és barátainak pedig menekülniük kell a hambryi különítmény elől, hogy minél hamarabb visszatérhessenek Gileádba, miután megkaparintották Farson "fegyverét", a gonoszlátó gömböt, amely Maerlyn Citrancsa néven is ismert.

A hosszú hazaút a címéhez méltóan a három ifjú, vagyis a ka-tet viszontagságokkal teli útját, menekülését meséli el az őket üldöző "hambryi különítmény" elől. Miután eltemették Susan Delgado földi maradványait, Roland az előbb említett varázsgömb, Maerlyn Citrancsa "fogságába" kerül, kómaszerű álomba, és míg a társai, Alain és Bert kénytelenek cipelni az öntudatlan harcost, addig ő saját harcát vívja Vég-Világban, egyfajta álomdimenzióban, a Nagy Koporsóvadászok szellemével, Martennel, e néha hollóvá vedlő varázslóval és magával a Bíbor Királlyal.

Miként az első kötetet, a másodikat is Stephen King szellemi irányítása alatt Robin Furth és Peter David formálta dramaturgiai egységgé. Ám mivel képregényről van szó, a végső arculatot mégiscsak Jae Lee lehengerlően szuggesztív grafikája teremti meg, és ezt egészíti ki Richard Isanove gyakran komor és baljós hangulatú színezése, melynek nyomán az egyes oldalak valamilyen álomképtárba illő festmények benyomását keltik.

Bárány Ferenc