Májusi hírek

Ha szeretnéd tudni, mikor frissül az oldal, írd be az
e-mail címedet és klikkelj a Join List gombra!

PÁLYÁZAT!
Közönségszavazás jövő héttől!

Küldd el ötleteidet a havi kérdésekhez!

2000. május 26. - Lezárult a pályázat!
Halihó! Tegnapig lehetett jelentkezni a pályázatra, jövő héten pedig felkerülnek a művek (közel 30 jött össze!), és indul a közönségszavazás mindkét kategóriában. Addig bírjátok ki valahogy :))
[Filmek] Mivel júniusban jön ki a Düh: Carrie 2 videón, a CHIP CD-mellékletére ismét felekerült a sajtóanyag.
[Utalások] Újabb utalás, ezúttal a Beverly Hills 90210-ból.

2000. május 19. - Csak néhány apróság
Üdv! Ma megvolt a második írásbelim is, és ez talán (nagyon talán, szóval nem túl valószínű) lesz kettes. A tegnapi az biza karó. Sebaj, majd szóbelin! Vagy nem... De gondolom, az érettségi mindenkinek sikerült (már aki eljut odaáig...).
[Készülő/tervbe vett filmek] George A. Romero filmet fog készíteni a The Girl Who Loved Tom Gordonból (Tom Gordon, segíts! a magyar címe, és még mindig nem vettem meg).
[Pályázat!] Még 6 nap, és lezárul a pályázat - aki akar, még küldhet cuccot. Elvileg jövő héten, a következő frissítéskor felkerül minden pályamű, és lehet majd szavazni mindkét kategóriában, hogy eldőljön, ki kapja a közönségdíjat.
[Hirdetések - Keres] Köszi Montynak a Bradbury-könyvet!

2000. május 12. - Jelölések, könyv infók, Gamespot...
Hali! Örömmel jelentem, hogy akik idén érettségiznek/technikusiznak, azoknak vége a sulinak!

SOK SIKERT MINDEN VIZSGÁZÓNAK!!!

Beleértve természetesen az egyetemen, főiskolán tanulókat, és magamat is, teljesen fölöslegesen. 34 pontot kéne elérni a 100-ból jövő csütörtökön és pénteken is, és ennek az esélye nálam nagyon kevés a nagyon sokhoz :))


Mivel meglepő módon többen is írtak (nem az a meglepő, hogy többen, hanem hogy egyáltalán), hogy mi ez a megszűnés dolog, elmondom, hogy egyelőre semmi, de valószínűleg meg fog történni. Állítólag túl nagy a H.Q. Végulis 200 mega ez, a C64 meg 400 körül van, és ez tényleg sok - ahhoz képest meg pláne, hogy a kutya se látogatja, így kvázi csak a magam szórakoztatására csinálom őket. De az is lehet, hogy meg lehet oldani, hogy maradjanak, még nem tudom. Amint lesz valami konkrétum, itt is jelezni fogom természetesen. Addig is lehet imádkozn (a megszűnésért, vagy éppen ellene :)))!
[Utalások] Újabb 2 utalás, egy a sorozatoknál és egy a könyveknél.
[Díjak és jelölések] Újabb jelölés! Ezúttal a német Phantastik-díjra jelölték King egyk művét, mégpedig az ősszel nálunk is megjelenő Hearts in Atlantis-t a Nem német regény kategóriában. Jelölték még ugyanitt Koonzt Az Éjszaka Foglyát, de nagyon remélem, hogy nem az nyer! Tegnap fejeztem be, és szerintem valami iszonyú gyenge.
[Könyvek] King egy felolvasáson aszonta, hogy éppen egy szép hosszú regényt készül befejezni, aminek Dream Catcher a címe. A könyv eddig Cancer néven futott, és szerintem jót tett neki a címváltozás :)
[Gamespot] Tegnap éjjel netezgetés közben elkeveredtem a Gamespot-ra, ahol találtam pár érdekes dolgot. Az alábbi 3 írás a szerkesztők véleményét tükrözi az "Ezekből a horrorfilmekből játékot kellene csinálni" kategóriában. Nem fordítottam le őket - annyira én sem unatkozom - de ha tudsz valamennyire angolul, érdemes elolvasni! :)


Christine
Genre: driving/strategy

Stop to think about it, and you'll see how Steven King's story of a guy who cultivates a killing machine would make a great game. In John Carpenter's early-'80s film adaptation, Arnie Cunningham happens on a beaten old 1958 Plymouth Fury, and since he has no social life (and no computer games), he decides to restore it to showroom shape. What he doesn't realize is that his new ride has a mind of her own, and a bad disposition to match. In fact, poor Arnie is so infatuated with Christine that he himself begins to change, and undergoes a stunning transformation from quiet nerd to loud jerk, even as his pretty car starts turning people into hood ornaments.

All this would come into play in the game. You have your hard-core driving sims like NASCAR Racing 3 and F-1 Racing Simulation that let you fully customize your car and even build it from the ground up. This, then, would be the first stage of Christine the game. You'd need to strategically manage your finances to build up your vehicle with the most cost-efficient parts, and manage the amount of time you spend working on the car with the amount of time you spend doing tedious odd jobs to pay for your true passion. At its center, Christine the game would be a hard-core car-tuning strategy simulation, in which you could fully modify your ride however you wanted and even go so far as to change Christine's bright-red paint job if you so chose. You could add stripes, decals, and rearview-mirror ornaments, and you could swap your designs over the Internet.

You would cultivate the car as though it were a virtual pet, by giving it gas, cleaning it, and so forth, until it finally comes to life. At this point, the game could take a turn toward Midtown Madness and let you freely cut loose through West Coast USA. But the catch is, you'd need to compensate for the car's propensity to run people down. It'll steer itself in the direction of its desired victims, and you'd have to do your best to prevent your crazy car from running them down. Christine the game would appeal to the Carmageddon counterculture, which, if it existed, would be clamoring for a driving game in which you could run pedestrians down, but weren't actually supposed to. And its hard-core vehicle engineering sequences would ensure the game the same kind of cult following you might think the movie still has.


Salem's Lot
Genre: adventure

The game version of Stephen King's Salem's Lot would be a persistent online game world but one using an interface similar to Capcom's Resident Evil. You would have to ally with other players or CPU teammates and form groups to hunt down nests of vampires during the day and work to keep yourself alive during the long hours of the night. An external clock would tick in the corner, alerting you of the dwindling daylight hours. The only enemies in the game, from this perspective, would be vampires, who never seem to get old, eh?

Alternately, if vampire hunting isn't your thing, you would also be able to play as one of the vampires, forming the same types of alliances, but for evil. Your objective would be the same: Work together to stay alive.

In this case, the external clock would also let you watch time pass quickly or slowly, depending on how busy you are. If you're cautious, you might spend all of your time in the same area, never straying far from your sleeping quarters and bastion of darkness. If you are adventurous, however, you would be rewarded greatly for taking chances and wandering in search of resources, in spite of the dwindling midnight hours.

The territories would be designed to follow the migration and feeding communities like those in anthropological studies. On one hand, if the vampire group chooses the safe route and forages locally over and over again, building a strong barrier against the outside world and other vampires, the group will quickly diminish its supplies and access to worthy blood donors. On the other hand, the group that risks sunlight in lieu of finding fresh meat will thrive (if it survives) and attract new members, hence making a stronger group.

Sequels or add-on packs could include: Return to Salem's Lot - several more levels of the game, but with much less impressive graphics. The vampires appear shabby and run-down.

The Night Flier - Playing as an investigative reporter, you must track down a vampire who flies from airfield to airfield at night. Each level is a different airfield. If you play as the vampire, it would be a flight sim.


The Shining
Genre: racing

The late Stanley Kubrick's adaptation of Stephen King's The Shining may not have followed the book very closely, but it still managed to be one of the most frightening films ever made. Who can forget that little boy with the bowl cut saying "redrum" over and over again while wiggling his finger? Or Jack Nicholson hobbling his way through the hallways of the Overlook Hotel, fire axe in hand? Scary, scary stuff.

But perhaps the scariest scenes in The Shining - and the parts we nominate for gamehood - are the scenes of little Danny Torrance riding through the hallways of the hotel on his Big Wheel.

You'd play Danny, racing around through the sporadically carpeted corridors. The "thump thump thump" of your wheels on the hardwood floors, followed by silence, then the thumping again. Sure, there'd be no competition, but you'd have to avoid those horrifying Grady Twins and that guy in the bear suit, who would occasionally appear in your way.

There'd only be one mode, which would be a time trial. You'd have a time limit to make it through a section of the hotel, otherwise your deranged father, with his three-day stubble and aforementioned axe, would catch you. You'd wheel through the various areas of the hotel, reaching the final race through the hotel's frozen hedge maze.

The Shining could make for a great horror racing game, and a fun one too. After all, all work and no play...

2000. május 6. - Ez is, az is
Hali! Kezdeném a rossz(?) hírrel: feltehetőleg még idén (vagy valamikor a közeljövőben) meg fog szűnni a H.Q.. Nem hiszem, hogy különösebben hiányozna bárkinek, de jobb is így. Mivel sok értelme nincs az arculatváltásnak "fél lábbal a sírban", marad minden, ahogy volt. Azért azt remélem, hogy a pályázat simán le fog menni, és talán a második szülinap is belefér.
[Filmek] Kicsit jobb dologgal folytatnám: LÁTTAM A THE GREEN MILE-T!!!!!!!! Kegyetlen jó a film! És ami a legmeglepőbb, majdnem teljesen végig tudtuk nézni a credits-et. A legeslegvégén szóltak, hogy mostmár tényleg mehetnénk, mert 3 perc múlva kezdődik a következő előadás, de elnézést kértek kifelé menet, meg minden. Eszméletlen! :) A film pedig pont olyan, amilyet vártam: se több, se kevesebb. Örök hála Benkának és Orsinak a meghívásért!

Egy dolog viszont szemet szúrt. (Írnék normális(?) ismertetőt, csak nincs kedvem... :)) Szabadon idézek a filmből: "A nevem John Coffey. Mint a sör, csak nem úgy írják." A könyvben ez úgy van, hogy "mint az ital, csak nem úgy írják", a fordító megjegyzése pedig, hogy a coffee és a Coffey ejtése azonos. A filmben drinket mondanak, szóval fogalmam sincs, honnan vették a sört...

A másik érdekesség, hogy Del (Eduard Delacroix) az egyik jelenetben a Weird Tales című magazint olvassa, amiben Kingnek is jelent meg írása.

A harmadik dolog pedig, hogy a könyvben a végén felmentik Coffey-t, de már késő, a filmben viszont John aszongya Paulnak, hogy ne is próbálkozzon a felmentési kérelemmel. Szóval a könyv megint "kegyetlenebb" valamivel, mint a film.


[Hirdetések - Keres] Újabb hirdetés.
[Hirdetések - Kínál] Itt is.
[Utalások] Újabb utalás.
[Díjak és jelölések] Michael Clarke Duncant (John Coffey) jelölték az idei MTV Movie Awards-on. Persze nyerni biztos nem fog.